lördag 28 juni 2014

Sommar i P1

Sommar, ledighet...
Något jag verkligen gillar  med sommaren är att lyssna på sommarpratarna. De flesta har något intressant att berätta, även om jag inte trodde det från början.
Idag har jag lyssnat på Ingalill Mosanders program.  Hon är en svensk journalist och bokrecensent. Jag läser alltid hennes boktips i tidningar och lyssnar även på boktips och samtal i tv-programmet Go kväll.
Idag pratade hon också om när hon och hennes man var med på Costa Concordia. Fartyget som gick på grund. Vilken hemsk upplevelse! Vilka tankar som far genom ens huvud i en sån situation. Och kaptenen som bara stack! ! Skandal!
Hon pratade också om lyckan att lära sig läsa. Vilken underbar upplevelse  det är att läsa och leva sig in i det man läser. Att se bilder i sin hjärna av allt det man läser.

Johan Theorin är en författare jag  tycker om. Har läst flera av hans böcker och tycker om det mystiska i dem. I sitt Sommarprogram berättade han om vilka historier han hört som barn och att de påverkat hans skrivande.
Dessa två program tycker jag att du ska lyssna på. Om du gillar böcker och läsning såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar