fredag 30 augusti 2013

Nytt jobb

Nu har jag arbetat snart 2 veckor på nya arbetsplatsen/skolan.  Vi startade upp med en kickoff på en friluftsanläggning vid en fin sjö. Terminstarten gicks igenom och alla nya kollegor presenterades. Kvällen avslutades med havskräftor i stora mängder, västerbottenostpaj och baguetter. Mycket gott!!!
Allt har börjat bra och eleverna är trevliga. De flesta kommer från landet. Kollegorna är trevliga de också, de har varit hjälpsamma och pratsamma. Jag har nu blivit klassföreståndare i en 6:a så nu väntar föräldramöten och utvecklingssamtal.
Helgerna har varit hektiska. Ett bröllop är avklarat. En mc-tur till Gottskär där vi åt goda räkmackor. Trivs så bra med den nya motorcykeln! Förra helgen var vi också med barnen till Liseberg. Vädret var rent underbart och soligt. Det laddar batterierna. MEN det kan bli för mycket av det goda också. Nu väntar en lugn och stilla helg. Det ska visserligen firas en födelsedag, men det är hemma så det är ok.

Nu är det höst ute, det ser man i trädgården på växterna som börjar bli bruna och orangea. Känns sorgligt då jag älskar sommar och värme men man får mysa med öppen brasa, värmeljus, en god bok och filtar inne.
Har förresten äntligen kommit med i en bokklubb genom nya jobbet och det är jag mycket glad för. Både för själva boksamtalen men också eftersom jag inte har så många vänner och bekanta att umgås med på fritiden här på min "nya" bostadsort.

Imorgon, lördag, väntar antingen en tur till Skroten i Kinna eller en inköpsresa till Plantagen. Skroten är en billig tygaffär, mycket rolig att besöka :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar