onsdag 9 januari 2013

Nytt år, ny termin

Tillbaka igen på arbetet efter en tids ledighet. Känns skönt att veta att vi går mot ljusare tider även om det inte syns så mycket ännu. Dyster dag här i Bua, grått och regnigt. Ingen kul kombination när man har rastvakt med de små liven.

Julsakerna är nedplockade hemma och jag väntar på ett paket med nya gardiner. Nu ska det bli nya fräscha vårfärger i köket! Vad gör man inte för att pigga upp sig!? :-) I samma paket kommer nya fönsterlampor eftersom det blev så mörkt när julstjärnor och adventsljusstakar tog ned. På fredag ska vi ta en tur till Gekås och då ska jag se om jag hittar några nya krukväxter. En del krukväxter trivs inte så bra ihop med julgranen har vi märkt.

Har varit ute och promenerat varje dag under ledigheten. Det känns bra för jag blir lite piggare. Mycket tid har annars spenderats inne och en del onyttigt har ätits. Men nu försöker jag ta nya, nyttiga tag. En kollega har dessutom frågat om vi ska gå och träna tillsammans och det är jag inte sen att haka på. Alltid kul att vara två som sporrar varandra.

I övrigt har en del paket kommit med posten så nya pysselobjekt finns hemma. Ska sticka en tomte som ska tovas i tvättmaskinen. Den såg fin ut på bilden. En ny CD-spelare till mina ljudböcker som jag har när jag är ute och går. Två stycken böcker som handlar om lappteknik och sömnad (en väska är redan på gång där). Så det finns lite att göra vid sidan om läsningen :-)

På lördag planeras ett biobesök. Vi ska se Berättelsen om Pi. Jag som läser en hel del har inte läst den boken så det ska bli spännande. Däremot väntar jag hem Jonas Gardells nya bok i dagarna vilket jag är mycket glad över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar