måndag 21 januari 2013

Hälsoprofil

Idag hade jag en tid hos Kommunhälsan. Det var dags att göra en s.k hälsoprofil. Har länge önskat få göra det men inte haft chansen förrän nu. 2 timmar var avsatt till detta och den största delen av tiden var samtal kring kostvanor och motion men även alkohol och tobak. Jag fick även lämna blodprov där man avläste kolesterolhalt, Glukos, Hb-värde och Triglycerider. Blodtrycket mättes och sedan fick jag cykla på en motionscykel i 10 minuter. Alla värden var bra, dock var Hb-värdet lite lågt men det beror på att jag nyligen lämnat blod.
Efter denna uppiggande hälso"kontroll" åkte jag och tränade eftersom detta är min lediga dag. Jag var ensam på gymmet idag så det var bara att köra på. Skönt att ha kommit igång igen :-)

Igår var vi på Plantagen och handlade lite blommor. Härligt med lite färg här och där i hemmet. De som saknas på bilden är två stycken SaintPaulia och en orkidée som är vinröd/vit/gul. Mycket fin! Har ju lyckats få mina gamla orkidéer att blomma om vilket fick mig att vilja ha flera.

Är så glad att man nu kan se att det är ljusare på eftermiddagarna. Ibland hinner jag ut och gå efter jobbet innan det blivit mörkt. Härligt! Vi har lite snö, lagom så marken är täckt, och det ljusar ju också upp. Temperaturen ligger runt -5 men det blåser så det känns kallare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar